Käyttöehdot
Sisältö ja immateriaalioikeudet
Tietoturva
Mahdolliset riitatilanteet
Ylivoimainen este
Muutokset
Asiointi verkkokaupassa
Tilaaminen
Hinnat
Maksaminen
Toimitus
Toimitus ulkomaille
Palautukset
Maksupalautukset
Reklamaatiot
Käyttöehdot
Näitä käyttöehtoja sovelletaan Tapettitalo Oy:n (myös ”Tapettitalo” tai ”me”) ylläpitämällä verkkosivustolla (myös ”Palvelu”). Käyttämällä verkkosivustoa ja tilatessaan tuotteita verkkokaupasta Käyttäjä (myös ”asiakas” tai ”sinä”) hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä.
Tapettitalo Oy (Y-tunnus: 0105812-4)
Fleminginkatu 4
00530 Helsinki
Sisältö ja immateriaalioikeudet
Tapettitalo pyrkii kaikin tavoin varmistamaan, että verkkosivustolla olevat tuotetiedot, kuvaukset ja hinnat ovat oikein. Kaikki Palvelun kuva- ja tekstisisältö on Tapettitalon tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta ja suojattu immateriaalioikeuksilla. Sisällön luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty. Tapettitalon verkkosivuston sisältöä saa tulostaa omaa, henkilökohtaista käyttöä varten.
Tietoturva
Tapettitalo vastaa Käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja yksityisyydensuojan säilymisestä tietosuojalainsäädännön (General Data Protection Regulation) mukaisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseen, jossa kerromme tarkemmin, miten verkkoselailusta kerättyä tietoa käsitellään ja säilytetään.
Tapettitalo pyrkii asianmukaisin tietoturvateknisin ratkaisuin estämään luvattoman pääsyn tietojärjestelmiinsä, tallentamiensa tietojen käytön, muokkaamisen ja tuhoamisen tehdäkseen verkkovierailuista mahdollisimman turvallisia.
Mahdolliset riitatilanteet
Nämä ehdot on laadittu voimassa olevaa Suomen ja Euroopan unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä noudattaen. Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada sovituksi neuvotteluteitse, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian esimerkiksi kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) tai toimivaltaisen tuomioistuimen ratkaistavaksi.
Ylivoimainen este
Jollei sovellettavasta lainsäädännöstä muuta johdu, Tapettitalo ei ole vastuussa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästyksistä tai viivästyneestä toimituksesta aiheutuneista välillisistä tai välittömistä haitoista ja kuluista.
Muutokset
Tapettitalo pidättää itselleen oikeuden koska tahansa muuttaa ylläpitämiään verkkopalveluja ja näitä käyttöehtoja. Muutokset tulevat voimaan heti, kun ne julkaistaan tällä verkkosivustolla
Asiointi verkkokaupassa
Tapettitalo Oy:n verkkokauppa on tarkoitettu sekä yksityishenkilöille että yritysasiakkaille. Verkkokaupan käyttäjäksi voi rekisteröityä täyttämällä rekisteröitymislomakkeen. Rekisteröityminen on maksutonta eikä sido käyttäjää mihinkään.
Verkkokaupasta voi tehdä tilauksia myös rekisteröitymättä. Luomalla tunnukset voi kuitenkin parhaiten hyödyntää verkkokaupan ominaisuuksia. Rekisteröityminen nopeuttaa tulevia ostoskäyntejä, sillä asiakastietoja ei tarvitse syöttää joka tilauksen yhteydessä uudestaan. Rekisteröityneenä asiakkaana pääsee myös katsomaan aiempia tilauksiaan tilaushistoriasta.
Käyttäjä on vastuussa tilitietojensa salassapidosta sekä kaikesta hänen käyttäjätiedoillaan tapahtuvasta verkkosivuston käytöstä. Mikäli Käyttäjä havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet sivulliselle tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin, Käyttäjän tulee ilmoittaa asiasta Tapettitalolle välittömästi.
Tilaaminen
Sitova kauppasopimus syntyy, kun Tapettitalo lähettää asiakkaalle sähköpostitse tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus, hinta, toimituskulut ja toimitusaika vahvistetaan. Verkkokaupan ostoskori varaa tuotteet, kun tilaus on maksettu. Tilausvahvistus kannattaa säilyttää, kunnes olet vastaanottanut toimituksen. Tarkasta, että toimitetut tuotteet ovat tilausvahvistuksen mukaisia.
Mikäli tuotteen saatavuudessa ilmenee ennakoimattomia muutoksia tai toimitus viivästyy tilausvahvistuksessa arvioidusta, Tapettitalo on yhteydessä asiakkaaseen sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan. Mikäli verkkokaupassa esitetyissä tuote- tai hintatiedoissa on ilmeisiä virheitä, Tapettitaloilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa asiakkaan hyväksyntää ennen tilauksen käsittelyä.
Tilauksen voi tehdä myös puhelimitse (09 767658) tai sähköpostilla (palvelu@tapettitalo.fi). Asiakaspalvelumme palvelee ma-pe klo 10–17 ja la klo 10–14.
Mikäli jokin haluamistasi tuotteista on päässyt väliaikaisesti loppumaan, voit lähettää meille saatavuustiedustelun, niin saat ilmoituksen heti, kun tuote on jälleen tilattavissa. Voit tiedustella tuotteen saatavuutta myös suoraan asiakaspalvelustamme.
Vaikka yritämme saada tuotekuvistamme mahdollisimman tarkkoja, värit saattavat näyttää erilaisilta eri laitteiden näytöillä. Siksi suosittelemme tilaamaan mallipalan värisävyjen tarkistamiseksi ennen tuotetilauksen tekemistä.
Hinnat
Tuotteen hinta on tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Hinnat ilmoitetaan euroissa (€) ja ne sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Tämä koskee myös muissa EU-maissa asuvien yksityishenkilöiden tilauksia. Tuotetilauksen loppusummaan lisätään lähetyksen koon ja painon sekä valitun toimitustavan mukaan määräytyvät toimituskulut. Tapettitalo pidättää oikeuden tuotehintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Myytäessä ja kuljetettaessa yritysasiakkaiden tilaamia tuotteita EU:n sisällä hintoihin ei sisälly Suomen lainsäädännön mukaista arvonlisäveroa. Yrityksen voimassa oleva ALV-tunniste tulee tällöin toimittaa tilauksen yhteydessä. EU-maiden ulkopuolelta tulevat, ja ulkopuolelle toimitettavat, tilaukset ovat aina ilman arvonlisäveroa. EU-maiden ulkopuolelle toimitettavien tilauksien yhteydessä tilauksen vastaanottaja vastaa paikallisista tullimaksuista, veroista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.
Maksaminen
Maksuliikenne tapahtuu turvallisesti Paytrail Oyj:n maksunvälityspalvelun kautta. Tapettitalo ei pääse käsiksi asiakkaan tili- tai maksukorttitietoihin missään vaiheessa. Käytettävissä on kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksu, yleisimmät luotto- ja maksukortit, MobilePay, Apple Pay sekä Walley Lasku/Osamaksu -palvelu (tietoja Walley-laskusta ja -tililuotosta seuraavista linkeistä https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf, https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf).
Paytrail Oyj (Y-tunnus: 2122839-7)
Innova2, Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Voit maksaa ostoksesi myös Tapettitalon lahjakortilla. Kerää haluamasi tuotteet ostoskoriin ja lisää lahjakortin uniikki koodi sille varattuun paikkaan kassalla. Jos tilauksesi hinta ylittää lahjakortin arvon, siirry maksamaan erotus haluamallasi maksutavalla. Lahjakortin arvoa voi käyttää maksamiseen myös useammalla ostoskerralla. Käyttämättä jäänyttä osuutta ei hyvitetä. Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä.
Rekisteröitynyt yritysasiakkaamme Suomessa voi valita maksutavakseen joko laskun 14 päivän maksuajalla tai maksun Paytrail Oyj:n maksunvälityspalvelun kautta, jossa on käytettävissä kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksu sekä yleisimmät luotto- ja maksukortit.
Toimitus
Tilaukset käsitellään ja lähetetään pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Tarkat toimituskulut tilauksellesi ovat nähtävissä, kun olet valitsemassa tilauksellesi sopivaa toimitustapaa. Saat lähetystunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu ja valmiina toimitukseen. Lähetystunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua.
Kotimaan toimitukset lähetetään Postin kuljetuksella. Valittavissa on
- Postipaketti. Lähetys noudetaan Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Toimitusaika 1-3 arkipäivää.
- Kotipaketti. Posti sopii vastaanottajan kanssa lähetyksen jakeluajankohdan. Toimitusaika 1-2 arkipäivää. (Ei Kotipaketti-toimituksia Ahvenanmaalle.)
- Express-paketti. Posti jakaa paketin arkipäivisin klo 8-16 välillä. Toimitusaika 1-2 arkipäivää.
- Nouto Tapettitalon myymälästä (ilmainen). Toimitusaika 1-7 arkipäivää.
Mikäli tilattu tuote ei saavu perille kohtuullisessa ajassa, eikä Tapettitalon asiakaspalvelu ole ollut asiakkaaseen yhteydessä toimituksen viivästymisestä, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme palvelu@tapettitalo.fi tai 09 767658. Perille saapumattomasta toimituksesta tulee ilmoittaa 14 päivän kuluessa tilausvahvistuksessa mainitusta toimitusajankohdasta.
Huomioithan, että riski tuotteen vaurioitumisesta tai katoamisesta siirtyy sinulle, kun tuote on vastaanotettu. Sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä
Toimitus ulkomaille
Voit valita sinulle parhaiten sopivan toimitustavan seuraavista vaihtoehdoista
- Postin Priority-paketti. Toimitetaan maasta riippuen vastaanottajalle tai paikallisen postin toimipisteeseen. Toimitusaika 3-5 arkipäivää Eurooppaan, 6-10 arkipäivää muihin maihin.
- Postin EMS-paketti. Toimitetaan perille vastaanottajan osoitteeseen. Toimitusaika 3-4 arkipäivää Eurooppaan, 4-8 arkipäivää muihin maihin.
- DHL Express-paketti. Toimitetaan perille vastaanottajan osoitteeseen. Toimitusaika 2-4 arkipäivää.
Palautukset
Toivomme, että olet tyytyväinen ostamaasi tuotteeseen. Jos tuote ei kuitenkaan jostain syystä vastaa odotuksiasi, tutustu alla olevaan palautuskäytäntöömme.
EU:n alueella asuvalla kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä Tapettitalolle 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kuluttajasuojalain mukainen peruutusoikeus ei koske yritysasiakkaita. EU:n ulkopuolelle toimitettavat tuotteet korvaamme tai hyvitämme vain, mikäli tuote osoittautuu virheelliseksi tai vahingoittuu kuljetuksen aikana.
Tilauksen peruuttamisesta tulee ilmoittaa meille yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voit käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme ja lähettää sen asiakaspalveluumme sähköpostitse palvelu@tapettitalo.fi. Lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeita palautusta varten.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa. Voit avata korkeintaan yhden rullan per tapettimalli. Palautettava tuote tulee pakata alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa tai vastaavaan ja palauttaa meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakas on vastuussa tuotteiden mahdollisesta vahingoittumisesta kuljetuksen aikana sekä palautuskustannuksista.
Tapettitalo palauttaa asiakkaalle tilatuista tuotteista maksetun hinnan sekä edullisimman tarjoamamme vakiotoimitustavan kustannukset. Emme palauta asiakkaan valitsemasta muusta kuin tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta johtuvia lisäkuluja.
Verkkokaupasta ostetut tuotteet voi palauttaa myös Tapettitalon myymälään, mikäli tästä on etukäteen sovittu asiakaspalvelumme kanssa. Tapettitalo hyvittää myymälään palautetut tuotteet alkuperäisen ostotapahtuman maksutavan mukaisesti.
Tilauksen noutamatta jättämistä tai toimituksen vastaanottamisesta kieltäytymistä ei katsota tilauksen peruuttamiseksi. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana tai vastaanottamattomana, hyvitämme asiakkaalle tuotteista maksetun hinnan, tilauksen toimituskuluja ei hyvitetä. Mikäli kuitenkin haluaisit palautuneet tuotteet, voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupassamme.
Maksupalautukset
Kun palautuslähetyksesi on vastaanotettu ja palautettu tuote tarkastettu, lähetämme sinulle ilmoituksen palautuksen hyväksymisestä. Tapettitalo palauttaa asiakkaalle hyvitettävän summan alkuperäisen ostotapahtuman maksutavan mukaisesti 14 vuorokauden sisällä siitä, kun Tapettitalo on vastaanottanut asiakkaan peruutusilmoituksen. Tapettitalo voi kuitenkin siirtää hyvityksen maksamista, kunnes tuote on palautunut Tapettitalolle tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin esimerkiksi palautuskuitilla.
Mikäli palautetun tuotteen kunnossa havaitaan puutteita, Tapettitalolla on oikeus vähentää hyvitettävää summaa tuotteen arvonalennusta vastaavasti. Asiakaspalvelustamme ollaan tällöin sinuun yhteydessä.
Reklamaatiot
Jos verkkokaupasta ostettu tuote on rikkoutunut kuljetuksessa tai havaitset siinä sovellettavan kuluttajalainsäädännön mukaisen virheen, ilmoita siitä viipymättä asiakaspalveluumme palvelu@tapettitalo.fi. Täytä reklamaatiolomake ja liitä mukaan valokuvia tuotteesta tai pakkauksesta. Otamme yhteyttä sinuun mahdollisimman pian.
Kun reklamaatio on todettu aiheelliseksi, Tapettitalo lähettää asiakkaalle korvaavan virheettömän tuotteen tai maksaa asiakkaalle sovellettavan kuluttajalainsäädännön mukaisesti hyvityksen. Mikäli reklamaatio johtaa tuotteen palautukseen, Tapettitalo vastaa tästä aiheutuvista kuljetuskustannuksista.
Suosittelemme tarkistamaan tapettirullien tuote- ja painoserätiedot heti saatuasi ne. Jokainen vuota tulee myös tarkistaa ennen tapetointia. Mikäli havaitset tapetissa valmistusvirheen ennen tapetointia tai tapetoinnin aikana, keskeytä työ, ja ilmoita virheestä asiakaspalveluumme. Hyvitystä valmistusvirheestä ei voida myöntää, jos tapettia on kiinnitetty enemmän kuin 2 vuotaa. Huomioithan, että perinteiselle paperitapetille ominaisia painojäljen ja värisävyjen pieniä vaihteluja eri painoserien kesken ei lasketa valmistusvirheeksi. Suosittelemme aina tilaamaan mallipalan ennen tilauksen tekemistä. Jos mallipalatilauksestasi on kulunut jo jonkin aikaa, asiakaspalvelustamme voit tarkistaa tapetin kulloinkin saatavilla olevan painoserän numeron ennen tilausta. Huomioithan myös, että verkkosivustolla olevat kuvat näyttävät eri laitteilla erilaisilta, eivätkä näin ollen välttämättä vastaa tuotteiden tarkkoja värisävyjä.